کدام نشریات در رقابت با شبکه‌های اجتماعی باقی می‌مانند

در شرایطی که شبکه‌های اجتماعی گوی سبقت را در حوزه خبررسانی از رسانه‌های سنتی ربوده‌اند، مدیران و کارشناسان این حوزه اذعان دارند که تنها راه نجات رسانه‌ها در این شرایط تقویت نگاه تحلیلی است. در سال‌های اخیر، خبرخوان‌ها و نرم‌افزارهای اطلاع‌رسان که غالباً در قالب شبکه‌های اجتماعی و با گستره انبوهی از مخاطبان به فعالیت می‌پردازند، نبردی خاموش اما تمام عیار را با رسانه‌های سنتی و به ویژه روزنامه‌های کاغذی آغاز کرده‌اند؛ طوری که روز به روز بر تعداد نسخه‌های برگشتی آنها اضافه می‌کنند. برخی پیشاپیش از پیروزی این قدرت نوظهور سخن می‌گویند و برخی هم این حرکت پردامنه را تنها یک موج می‌دانند که مثل هر موج دیگری، پس از فراز، فرودی هم خواهد داشت و زندگی رسانه‌ها دوباره به ساحل آرامش بازخواهد گشت. در گزارش زیر تلاش شده است تا در گفتگو با برخی از مدیران این دسته از رسانه‌های سنتی به ویژه روزنامه‌های کاغذی و کارشناسان حوزه رسانه، آینده و شرایطِ حیات و مانایی آنها بررسی شود.   پیشنهاد بازگشت به دوره پاورقی‌نویسی در مطبوعات علی صالح‌آبادی مدیرمسئول روزنامه «ستاره صبح» درباره میدان‌داری شبکه‌های اجتماعی در عرصه خبر و ارتباط این مسئله با کاهش قابل توجه مخاطبان روزنامه‌های کاغذی در عصر حاضر، به خبرنگار مهر گفت: با ظهور فضای مجازی و دیجیتالی شدن اخبار و اطلاعات، رسانه‌های بزرگ و به خصوص روزنامه‌ها تا حدود زیادی ارزش خبری خود را از دست داده‌اند. زمانی بود که مردم صبح‌ها پای کیوسک می‌رفتند و به انتظار آمدن روزنامه‌ها روی دکه بودند تا بدانند چه اتفاقی در بلاد افتاده است، اما الان در حالی که (مردم) در خواب هستند، این اخبار مرتباً در نرم‌افزارهای نصب شده مثل تلگرام و اینستاگرام و... روی گوشی‌های هوشمندشان، می‌آید. وی افزود: با این وجود، به عقیده من، اگر نشریات مکتوب بتوانند نگاه تحلیلی - تفسیری به رویدادها داشته باشند، می‌مانند و باز هم خواهند توانست مخاطب جذب کنند و بر تعداد آنها هم اضافه کنند. مثالی هست که می‌گوید زمین فراخ است و روزی فراوان؛ ما باید امیدوار باشیم که رویکرد مردم به رسانه‌های فضای مجازی زیاد نشود اما اشکالی که در کار هست، این است که متاسفانه سرانه مطالعه چه کتاب و چه روزنامه، در ایران پائین است. صالح‌آبادی گفت: ضریب نفوذ اینترنت در کشوری مثل ژاپن چند برابر ایران است اما فقط یک روزنامه‌اش، یومیوری، ۱۳ تا ۱۵ میلیون نسخه در دو نبت چاپ می‌شود. این نشان می‌دهد که ژاپنی‌ها کماکان به خواندن نشریات کاغذی در کشورشان مبادرت می‌کنند و به این کار عادت دارند. در کشورهای اروپایی هم می‌بینیم که از میزان خوانندگان نشریات مکتوب، خیلی کم نشده است. مشکلی که در ایران در این رابطه وجود دارد، از یک طرف ناشی از علاقه کم مردم به مطالعه است و از طرف دیگر هم به خود مطبوعات برمی‌گردد. به اعتقاد این فعال مطبوعاتی، مطبوعات برای مانایی خود باید جذابیت‌هایی ایجاد کنند؛ مثلاً در عصر حاضر که مردم دیگر در روزنامه دنبال خبر نمی‌گردند، پاورقی‌نویسی کنند و کتاب‌های خوب را  که مردم حوصله نمی‌کنند بخوانند، به صورت گزیده و در شماره‌های مختلف چاپ کنند. روزنامه‌ها می‌توانند با ارائه پاره‌ای مطالب آموزشی خاص درباره مسائل مرتبط با حوزه‌هایی مانند تاریخ، اقتصاد، محیط زیست و... جایگاه خودشان را بازیابی کنند.   میدان‌داری شبکه‌های اجتماعی در عرصه خبر فرصتی برای روزنامه‌های غیرخاکستری است محمدعلی وکیلی مدیرمسئول روزنامه «ابتکار» هم در این باره به خبرنگار مهر گفت: تکنولوژی‌های ارتباطی وضعیت خبررسانی مطبوعات کاغذی را به خطر انداخته است اما همین تهدید، خود می‌تواند فرصت جدیدی برای روزنامه‌ها به وجود بیاورد و آن اینکه کماکان، دسترسی مخاطبان به تحلیل در فضاهای مجازی رسانه‌ای دشوار است. از این پس، دیگر تمایز روزنامه‌ها در خبرهایی که دارند، نیست بلکه در تحلیل خبرهاست؛ این باعث می‌شود که روزنامه‌ها به دنبال اتخاذ مواضع روشن حرکت کنند. مدیرمسئول روزنامه ابتکار ادامه داد: این اواخر تعداد روزنامه‌های به اصطللاح خاکستری، شبیه به هم و بدون موضع، در کشور ما زیاد شده بود و این اتفاق خوبی نبود. رسانه یعنی موضع و موضعِ رسانه هم همان تحلیل‌های اوست. در تحلیل، رسانه‌ها ناچاراند که تحلیل داشته باشند و این به مرور زمان موجب می‌شود که خاصیت تریبونی رسانه‌ها ارتقا پیدا کند. این فعال رسانه‌ای اضافه کرد: در حالی که ما در شرایط خبری نمی‌توانستیم، تریبون باشیم بلکه تا حدود زیادی بی‌طرف بودیم اما از این به بعد رسانه‌ها مجبور می‌شوند نقش تریبونی را برای یکی از گفتمان‌های زنده جامعه ایفا کنند. می‌بایست نسبت رسانه‌ها با گفتمان‌های موجود در جامعه مشخص باشد. نمی‌شود رسانه‌ای باشد اما هیچ نسبتی با گفتمان‌های زنده در جامعه نداشته باشد. یک رسانه می‌تواند نسبتی با هیچ حزبی نداشته باشد اما نمی‌تواند نقش تریبونی یکی از گفتمان‌های موجود در جامعه را نداشته باشد. وکیلی گفت: رسانه‌های بخش خصوصی باید این نقش را پررنگ‌تر ایفا کنند. البته یک رسانه خودش می‌تواند قدرت گفتمان‌سازی داشته باشد اما این کار هم از رهگذر نگاه تحلیلی، امکانپذیر است و با نگاه خبریِ صرف قابل تحلیل نیست و حتماً باید با موضع باشد. درست است که ساحت کنونی، عرصه فعالیت و رقابت را برای رسانه‌های کاغذی تنگ کرده است، اما عرصه جدیدی به نام تحلیل را به روی آنها گشوده است. خطر شبکه‌های اجتماعی در حوزه خبر اتفاق افتاده است اما ما هم مثل خیلی از همکاران دیگرمان، مجبور شده‌ایم ولوم خبری‌مان را پائین بیاوریم و ولوم تحلیل‌مان را بالا ببریم و این در چینش تحریریه روزنامه‌ها هم موثر است؛ از این پس، تحریریه با گرایش تحلیل چیده می‌شود نه با گرایش یک رسانه خبری.   خبرنگاری آماتوری جای خود را به خبرنگاری تحقیقی خواهد داد مهدی فضائلی کارشناس حوزه رسانه هم در گفتگو با خبرنگار مهر، با تائید افت قابل توجه مخاطبان روزنامه‌های کاغذی در عصر حاضر همزمان با ظهور شبکه‌های اجتماعی، گفت: این یک چالش جدی برای همه رسانه‌های مکتوب است و حتی حوزه نشر کتاب را هم تحت تاثیر قرار داده است؛ در حوزه کتاب، موجب شد که سرمایه‌گذاری عظیمی در حوزه نشر دیجیتال در جهان صورت گیرد؛ طوری که نمایشگاه بزرگی مانند نمایشگاه کتاب فرانکفورت، شعار خودش را در حوزه نشر دیجیتال انتخاب کرده بود. در مجموع آمارهای جهانی هم نشان از کاهش میزان مصرف کاغذ در محصولات فرهنگی مانند کتاب و روزنامه می‌دهد. وی افزود: در حوزه مطبوعات، این بحث اندکی متفاوت‌تر است؛ تا پیش از این یکی از کارکردهای اصلی رسانه‌ها، خبررسانی بود اما اکنون ابزار انتشار خبر هم به لحاظ سرعت و هم از نظر شیوه ارائه متنوع و دگرگون شده است طوری که به جرئت می‌توان گفت که روزنامه‌ها دیگر نمی‌توانند حامل خبر جدیدی باشند. لذا کاری به نظرم باید در روزنامه‌ها به صورت عاجل به آن توجه شود، پرداخت تحلیلی به مطالب است. باید کمی از خبر عبور کنیم و کارهای گزارشی تحلیلی ارائه کنیم تا بتوانیم وجه تمایز ایجاد کنیم. این کارشناس حوزه رسانه ادامه داد: باید بپذیریم که یکی از آثار شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی - که البته به عقیده من اصطلاح غلطی است چرا که آنها، مجازی نیستند و از قضا خیلی هم واقعی‌اند - این است که ذائقه مردم را هم تغییر داده‌اند؛ آن هم مردمی که تعداد قابل توجهی از آن‌ها از قبل هم حوصله به دست گرفتن روزنامه و خواندن آن را نداشتند. این یک چالش جدی است و باید به آن توجه شود. در این خصوص، تقویت نگاه تحلیلی در روزنامه‌های کاغذی، یکی از اصلی‌ترین راهکارها می‌تواند باشد. فضائلی گفت: راهکار دیگر که می‌تواند یک وجه ممیزه باشد و باعث احیای رسانه‌های سنتی اعم از خبرگزاری‌ها و مطبوعات شود، قوت گرفتن روزنامه‌نگاری تحقیقی است؛ یعنی یافتن سوژه‌ها ناب و پرداختن تحقیقی به آنها در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی. به عقیده من شبکه‌های اجتماعی نمی‌توانند در این حوزه حرف جدی برای گفتن داشته باشند اما روزنامه‌نگاران توانا می‌توانند کماکان میدان‌داری خود را حفظ کنند. وی تاکید کرد: البته این کار مستلزم عبور از خبرنگاری آماتوری به خبرنگاری تحلیلی و تحقیقی و حرفه‌ای است. البته معتقدم الان تعداد کسانی که ممکن است چنین توانایی‌هایی داشته باشند، زیاد نیست اما این ظرفیت‌ها باید به وجود بیاید و این کار هم نیازمند آموزش است. علاوه بر کسب مهارت در این بخش‌ها، انتخاب همین رویکرد است که ما دیگر نیازی به خبرنگار آماتور نداریم بلکه باید قدرت جسارت و شهامت در میان دست‌اندرکاران رسانه‌ها بالاتر برود تا بتوانند خبرنگارانی تحلیل‌گر و محقق جذب کنند.   شبکه‌های اجتماعی به رغم اقبال عمومی اعتبار مطبوعات را ندارند مسعود کوثری استادیار و مدیر گروه ارتباطات اجتماعی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران درباره میدان‌داری شبکه‌های اجتماعی در عرصه خبر و ارتباط این مسئله با کاهش قابل توجه مخاطبین روزنامه‌های کاغذی در عصر حاضر، به خبرنگار مهر گفت: قطعاً وجود شبکه‌های اجتماعی باعث می‌شود بخشی از نشریات کاغذی لطمه ببینند و تیراژشان کاهش پیدا کند. البته قبل از شبکه‌های اجتماعی، این خبرخوان‌ها بودند که این کار را شروع کرده بودند و بعداً این رویه در شبکه‌های اجتماعی هم تداوم پیدا کرد و در شبکه‌ای مثل تلگرام کامل شد. وی افزود: طبیعتاً سهولت دسترسی مردم به این قبیل خبریاب‌ها سبب شده که اقبال بیشتری به آنها صورت گیرد. این پدیده، جهانی است و تا حدودی به کاهش شمارگان نشریات کاغذی و حتی تعطیلی بعضی از مطبوعات منجر شده است. اما من فکر می‌کنم که ممکن است ما یک دوره دومی هم داشته باشیم که در آن مطبوعات بتوانند به جایگاه اصلی خودشان برگردند. البته در این صورت مطبوعاتی خواهند ماند که کیفی‌تر و مبتنی بر روندهای پژوهشی بیشتری باشند و روزنامه‌نگاری پژوهشی را در دل خود داشته باشند. اینها مواردی است که دیگر انجام دادن آنها به راحتی از عهده شبکه‌های اجتماعی برنمی‌آید. این استاد ارتباطات اضافه کرد: از آنجا که مرز بین اخبار درست و نادرست در شبکه‌های اجتماعی هنوز روشن و شفاف نیست، اعتبار آنها کماکان با اعتبار مطبوعات فاصله زیادی دارد. به عقیده من همچنان عدم اعتبار منبع و شک و تردید به اخباری که در شبکه‌های اجتماعی وجود دارد، نقطه آسیب پذیر آنهاست و اگرچه ممکن است موجب اقبال بیشتر شود اما کماکان سایه شک و تردید را در دل مخاطب باقی می‌گذارد و آنها هنوز نتوانسته‌اند به اعتباری که منبع در مطبوعات دارد، دست یابند.   موج سواری شبکه‌های اجتماعی در عرصه خبر رو به افول است بیژن مقدم مدیرمسئول پایگاه خبری - تحلیلی الف هم در گفتگو با خبرنگار مهر، در این باره، گفت: وقتی پدیده جدیدی ظهور می‌کند، همه این سوال را مطرح می‌کنند که آیا پدیده قبلی می‌تواند به بقای خودش ادامه بدهد یا از بین می‌رود؟ این مسئله در مورد فضای مجازی و نسبت آن با رسانه‌های سنتی تر هم مطرح است. به طور کلی می‌توان گفت شبکه‌های اجتماعی به همان میزان که می‌تواند به رشد رسانه‌های سنتی کمک کنند، ضدرسانه هم هستند. وی در توضیح بیشتر افزود: اشاره من به سونامی ارائه اطلاعات به مخاطب در شبکه‌های اجتماعی است؛ این مسئله در آینده عملاً به نوعی دلزدگی رسانه ای از استفاده از این شبکه‌های اجتماعی منجر می‌شود. به این معنا که شما حجم زیادی از اطلاعات را به مخاطب می‌دهید در حالی که فی الواقع او به این حجم زیاد از اطلاعات، اساساً نیازی ندارد؛ حرکت انگشت‌های دست کاربران روی موبایل‌هایشان که مدام در حال رد کردن و در واقع جا انداختن انبوه مطالب در شبکه‌های اجتماعی هستند، نشانه ای است ابتدایی از این دلزگی رسانه ای. این کارشناس حوزه رسانه با بیان اینکه در حال حاضر کاربران ایرانی شبکه‌های اجتماعی در مقابل این سونامی اطلاعات که در حال رخ دادن است، حالت منفعلی دارند، پیش بینی کرد در آینده نزدیک تعادل در میزان بهره برداری از شبکه‌های اجتماعی برقرار شود و آنها کم کم به سمت مطالب تحلیلی تر و عمقی تر حرکت کنند و در همین راستا تاکید کرد: فعالیت و حرکت شبکه‌های اجتماعی شبیه حرکت یک موج است که هم رفت دارد و هم برگشت. برگشتِ این موج، همان تعادل در استفاده از شبکه‌های اجتماعی است. مدیرمسئول سایت الف همچنین با تاکید مجدد بر این نکته که ما خستگی مخاطبان شبکه‌های اجتماعی را از این حجم انبوه و در بسیاری موارد بی ربط و حتی مضرّ مطالب در شبکه‌های اجتماعی شاهد هستیم، گفت: البته فعالیت شبکه‌های اجتماعی روی کارکرد رسانه‌های سنتی از قبیل روزنامه‌ها اثر جدی گذاشته است به طوری که آنها (رسانه‌های سنتی) را مجاب کرده به سمت مطالب تحلیلی بروند و از خبر عبور کنند. روزنامه آینده، یک روزنامه تحلیلی خواهد بود. مقدم در رابطه با توقف انتشار نسخه‌های کاغذی بسیاری از روزنامه‌ها حتی در کشورهایی مانند آمریکا و دورنمای این وضعیت در رابطه با روزنامه‌های ایرانی، گفت: تفاوت ما با آنها این است که آنها حتی در فضای آنلاین هم فروخته می‌شوند اما این مسئله در کشور ما مصداق چندانی ندارد. البته گزارش‌ها حاکی از این است که روزنامه‌های داخلی هم به سمت بارگذاری مطالبشان در وبسایت‌های خودشان رفته اند و به نوعی نسخه‌های اینترتی خود را منتشر می‌کنند اما این لزوماً به معنی بازگشت سرمایه انتشار روزنامه از طریق فروش نسخه آنلاین آن نیست.   پاسخ به «چگونگی» و «چرایی» در جیب شهروند-روزنامه‌نگارها نیست مجید رضائیان استاد روزنامه‌نگاری و مدرس این رشته در دانشگاه آزاد اسلامی، درباره میدان‌داری شبکه‌های اجتماعی در عرصه خبر و ارتباط این مسئله با کاهش قابل توجه مخاطبین روزنامه‌های کاغذی در عصر حاضر، به خبرنگار مهر گفت: این موضوع را باید از دو سر بررسی کرد؛ یک سر روزنامه‌نگاری است که شکل آن رسانه است و یک سر هم مخاطب است که الان خودش آمده و در «اتاق خبر» نشسته است و لاجرم می‌تواند خبر تولید کند، رویداد را پوشش دهد و آن را منتشر کند. نکته مهم اما اینجاست که شما به عنوان «روزنامه‌نگار» تولیدات مهم را داشته باشید؛ حالا می‌خواهید روی کاغذ آنها را چاپ کنید یا از طریق دیگر به مخاطب بدهید. وی افزود: محتوامحوری کار روزنامه‌نگار است و این روند هم از بین نمی‌رود و روز به روز هم نیاز به آن، بیشتر و بیشتر می‌شود. مثالی می‌زنم؛ الان شبکه‌های اجتماعی گوی سبقت را از نظر خبری از روزنامه‌های کاغذی ربوده‌اند. اما به عنوان مثال آیا آنچه شبکه‌های اجتماعی درباره انتخابات اخیر ریاست جمهوری آمریکا می نویسند، همه مسئله است؟ خیر. این مسئله تبیین می‌خواهد، چرایی آن باید پاسخ داده شود، چگونگی آن باید پاسخ داده شود، می‌خواهد. پاسخ به این سوالات کار یک آدم حرفه‌ای یا همان روزنامه‌نگار است. این استاد ارتباطات گفت: به عبارت دیگر، آنچه در جامعه می‌گذشته است، الان در آئینه‌ای جلوی چشم ما قرار می‌گیرد؛ آن هم از نوع آئینه وب ۲. اما اینکه این تصویر دقیقاً چیست و چرا می‌بینیم و چگونه آن را می‌بینیم، نیازمند کارشناس، تحلیل‌گر و روزنامه‌نگار است. الان شهروندان ما خیلی چیزها را می‌دانند ولی در شوک هستند و چندان از خود نمی‌پرسند که چرا چنین شد؟ اساساً ژانر روزنامه‌نگاری در جهان به سمت نگاه تحلیلی و عمقی حرکت کرده است؛ نه تنها برای روزنامه‌ها بلکه برای شبکه‌های تلویزیونی و در فضای وب هم این اتفاق افتاده است. ما هم در ایران این حرکت را شروع کرده‌ایم اما سریع نیست و پربسامد هم نیست. پس باید آن را تقویت کرد.

ادامه مطلب

view:105 منبع: آی تی آنالایزر - 7 ماه پیش

  • کوچ یک میلیون‌ کاربر از توییتر هرگاه نامی‌ از شبکه‌های اجتماعی برده می‌شود بی‌اختیار فیس‌بوک و توییتر بر اذهان نقش می‌بندند که هر کدام بسته به دلایل و اهداف خاص به خود، خدماتی را به میلیون‌ها کاربر ارائه می‌دهند.جی اس ام؛ برای این ادعا، چه سندی مستدل‌تر از گزارش مالی سه ماهه دوم امسال توییتر، که از کا... آی تی آنالایزر - 2 هفته پیش
  • پانداها، گوشت خوار نمی‌شوند علی اصلان شهلا - دستگاه گوارش خرس های پاندا مانند هر خرس دیگری، برای تغذیه از گوشت طراحی شده است. اما میلیون ها سال پیش، در دوره ای به دلیل کمبود گوشت، این خرس های تنبل به گیاه خواری رو می آورند و به تدریج غذای اصلی آنها گیاه بامبو می شود. به دست آوردن بامبو آسان است و نیاز به شکار... آی تی آنالایزر - 2 هفته پیش
  • نتایج عجیب از پژوهشی درباره انتشار مطالب غیراخلاقی در شبکه‌های اجتماعی محمدجواد آذری جهرمی، معاون وزیر ارتباطات نتایجی عجیب از یک پژوهش در مورد انتشار مطالب غیر اخلاقی در شبکه های اجتماعی را منتشر کرد.... باشگاه خبرنگاران - 3 هفته پیش
  • بیطرف و شریعتمداری به صورت رسمی اعلام انصراف نکردند 7 نفر کاندیداهای شهرداری تهران در لیست نهایی باقی می‌مانند عضو منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران گفت: بیطرف و شریعتمداری به صورت رسمی از حضور در لیست 7 نفره شهرداری تهران اعلام انصراف نکردند، به همین دلیل در این لیست 7 نفر باقی می‌مانند.... باشگاه خبرنگاران - 3 هفته پیش
  • استخدام کارمند خانم مسلط به شبکه های اجتماعی و کامپیوتر کارمند خانم مسلط به شبکه های اجتماعی و کامپیوتر س کار 8:30 الی 13:30 حقوق 500 هزار 32668670 و 09131103034 اطلاعات تماس آگهی تلفن تماس: 32668670 و 09131103034 اطلاعات تماس آگهی تلفن تماس: 3266xxxxxxxxxxxxxxxxxxx(نمایش کامل) درج رزومه... دهوند - 3 هفته پیش
  • شبکه علمی مستقل از اینترنت است مدیر اجرایی شبکه علمی ایران با اعلام سرعت قابل ارائه در این شبکه، گفت: اطلاعات موجود در شبکه با سرعت حداقل یک گیگ منتقل می شود که بنابر درخواست سرویس با سرعت ۱۰ تا ۱۰۰ گیگ نیز قابل ارائه است. به گزارش خبرگزاری فارس، سید محمد حسن مقدم‌فر مدیر اجرایی شبکه علمی ایران با بیان اینک... آی تی آنالایزر - 3 هفته پیش
  • جمهوری اسلامی و اروپا به برجام منهای آمریکا متعهد باقی می‌مانند ... خانه ملت - 3 هفته پیش
  • تخفیف ویژه رونگار در بیست‌وسومین نمایشگاه الکامپ رونگار بعنوان برترین پلتفرم فارسی مدیریت شبکه‌های اجتماعی، امسال در نمایشگاه الکامپ حضور دارد و برای مراجعه کنندگان تخفیفاتی در نظر گرفته است.  درباره رونگار رونگار ابزاری ساده برای مدیریت شبکه‌های اجتماعی است که کسب‌وکارها به وسیله این پلتفرم می‌توانند شبکه‌های اجتم... وبنا - 3 هفته پیش
  • استخدام متخصص شبکه های اجتماعی باسابقه در تهران یک کلینیک معتبر ،حوالی پاسداران در تهران ،  در راستای تکمیل کادر خود از افراد واجد شرایط در ردیف شغلی ... نوشته استخدام متخصص شبکه های اجتماعی باسابقه در تهران اولین بار در «ای استخدام» پدیدار شد.... ای استخدام - 4 هفته پیش
  • مربی نفت: پای علی کریمی روی یخ است وضعیت ما مثل دلار فروش‌ها است محسن سیدی می‌گوید وضعیت همه اعضای تیم فوتبال نفت مانند دلار فروش‌هاست و هیچ‌کدام نمی‌دانند که قرار است چه اتفاقی در این باشگاه رخ دهد.... آفتاب - 4 هفته پیش
  • واعظی: از شرّ شبکه‌های اجتماعی خارجی راحت می‌شویم محمود واعظی وزیر ارتباطات صبح امروز در جلسه مجمع عمومی فراکسیون نمایندگان ولایی حضور یافت. وی در خصوص مدیریت شبکه‌های مجازی ضمن تاکید برضرورت تشکیل شبکه ملی اطلاعات، گفت: ما مسئول زیرساخت‌های شبکه مذکور هستیم اما در هیچ جای دنیا وزارت ارتباطات مسئول محتوا نیست. مسئولان وزا... آی تی آنالایزر - 4 هفته پیش
  • مربی نفت: پای علی کریمی روی یخ است محسن سیدی می‌گوید وضعیت همه اعضای تیم فوتبال نفت مانند دلار فروش‌هاست و هیچ‌کدام نمی‌دانند که قرار است چه اتفاقی در این باشگاه رخ دهد.... پارسینه - 4 هفته پیش
  • صورتحساب تکان دهندۀ شام ماکرون وترامپ در برج ایفل عکس انتشار صورتحساب شام رئیس جمهور آمریکا و همسرش با همتایان فرانسوی در برج ایفل، خشم و شگفتی کاربران شبکه های اجتماعی را برانگیخت.بر اساس تصویری که از این صورتحساب در شبکه های اجتماعی منتشر شده است، این شام چهار نفره، حدود 155 هزار یورو هزینه داشت.... نامه نیوز - 4 هفته پیش
  • مدافع قهرمان جهان در شبکه های اجتماعی به دنبال تیم! مدافعی که سابقه قهرمانی در جام جهانی را دارد، برای پیداکردن تیم جدید دست به دامن شبکه های اجتماعی شد. - کریستین زاکاردو، مدافعی که همراه تیم ملی ایتالیا قهرمان جام جهانی 2006 شد، پس از فسخ قرارداد با ویچنزا در شبکه های اجتماعی به دنبال تیمی برای ادامه دوران حرفه ای است! بازیکن سا... قطره - 4 هفته پیش
  • ۱۰ نکته کلیدی برای بهتر دیده شدن پست ها در اینستاگرام گیل نگاه: اکتبر ۲۰۱۰ با فیلترگذاشتن روی عکس، اینستاگرام تازه متولد شده رشد کرد و امروز به عنوان یکی از سریع ترین شبکه های اجتماعی با ۷۰۰ میلیون کاربر ویژگی های زیادی به آن افزوده شده است. کاربران امروز راحت تر و بهتر از قبل دست به اشتراک گذاری می زنند اما مهمتر از همه تعداد فال... تی نیوز - 4 هفته پیش
  • نوبخت صفحه‌ای در شبکه‌های اجتماعی ندارد ... انتخاب - 4 هفته پیش
  • نتیجه جالب روان‌گردان دادن به رهبران مذهبی: حاصل این تحقیق را بدانید هنوز دانش ما در مورد بسیاری از امور اندک و ابتدایی است. مثلا حوزه ادراک فراحسی، تجربه‌های عرفانی و مذهبی، قلمروهایی ناگشوده هستند.به گزارش یک پزشک به نقل از گاردین، در ذهن کسی که به یک تجربه مذهبی یا عرفانی فکر می‌کند، چه می‌گذرد؟! آیا می‌توان با ابزارهایی مانند fMRI یا بررسی ... کافه سینما - 4 هفته پیش
  • "اینستاگرام" ویترین بی بندوباری؟! در خلال کم توجهی مسئولین فرهنگی به شبکه های اجتماعی و غفلت از فرهنگ سازی به جوانان و نوجوانان شاهد گسترش روز افزون بی بندوباری و فساد اخلاقی در شبکه های اجتماعی بخصوص اینستاگرام هستیم.... قم فردا - 4 هفته پیش
  • نوبخت هیچ صفحه ای در شبکه های اجتماعی ندارد دفتر سخنگوی دولت در اطلاعیه ای انتساب هرگونه صفحه به محمدباقر نوبخت در شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام را تکذیب کرد.... نامه نیوز - 4 هفته پیش
  • ۴۰ سال پس از شریعتی؛ شهید یا مرحوم؟ اصولگرا یا اصلاح‌طلب؟ شفقنا / تاریخ ایرانی: ۴۰ سال پس از درگذشت علی شریعتی، رسانه‌ها از فرزندانش پرسیده‌اند که اگر او امروز بود، چگونه می‌اندیشید و در کدام گروه سیاسی می‌گنجید؟ احسان شریعتی در پاسخ به این سوال به خبرگزاری مهر گفته است: «شریعتی اگر امروز می‌بود باز هم به‌ عنوان حرفه، معلم و پژوه... ویستا - 1 ماه پیش
  • چهره ها در شبکه‌های اجتماعی عکس ... شهردار انلاین - 1 ماه پیش
  • نگرانی کارکنان فیس‌بوک از انتقام‌گیری حامیان داعش وقوع نقص فنی در ابزار مدیریت محتوای فیس بوک باعث شده تا نمایه شخصی افرادی که وظیفه حذف محتوای حامی تروریست ها را در این شبکه اجتماعی بر عهده دارند، علنی شود.به گزارش فارس، این امر باعث ترس و وحشت کارکنان فیس بوک شده، زیرا آنها بیم دارند که حامیان داعش با شناسایی این دسته از کار... آی تی آنالایزر - 1 ماه پیش
  • استخدام کارشناس تولید محتوا جهت وب و شبکه های اجتماعی میهن مارکت در راستای تکمیل کادر پرسنلی خود از واجدین شرایط در تهران دعوت به همکاری می‌نماید. عنوان شغلی جنسیت شرایط ... نوشته استخدام کارشناس تولید محتوا جهت وب و شبکه های اجتماعی اولین بار در «ای استخدام» پدیدار شد.... ای استخدام - 2 ماه پیش
  • کدام اکثریت کدام اقلیت ؟! دانشجو... خبرپو - 2 ماه پیش
  • اینستاگرام تاثیرمنفی بر سلامت روانی دارد نتایج یک نظرسنجی در انگلیس نشان می‌دهد که کاربران جوانی که روزانه بیش از دو ساعت در شبکه‌های اجتماعی وقت می‌گذرانند، در معرض خطر مشکلات روانی قرار دارند و اینستاگرام در مقایسه با دیگر شبکه‌های اجتماعی بدترین تاثیر را بر سلامت روانی جوانان دارد.... آفتاب - 2 ماه پیش
  • اینستاگرام بدتر از آن چیزی که ما درباره اش فکر می کنیم بخوانید نتایج یک نظرسنجی در بریتانیا نشان می‌دهد که کاربران جوانی که روزانه بیش از دو ساعت در شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک، توییتر و اینستاگرام وقت می‌گذرانند، در معرض خطر مشکلات روانی قرار دارند.... جام نیوز - 2 ماه پیش
  • چهره ها در شبکه‌های اجتماعی عکس ... شهردار انلاین - 2 ماه پیش
  • مانند همیشه در "کافه سینما" دنبال کنید: جدول روزانه ستاره‌دهی منتقدان به فیلم‌های جشنواره کن 2017 در "کافه سینما"-19 کافه سینما- کن 2017: مانند همیشه، جدول ارزش گذاری منتقدان نشریات معتبر سینمای جهان به فیلم های جشنواره کن را به صورت روزانه  در کافه سینما دنبال کنید. نخستین اظهارنظرها و واکنش‌های منتقدان به فیلم‌های جشنواره کن را در پست‌های دیگر ما خوانده‌اید.برای مشاهده ادامه مطلب کلیک کن... کافه سینما - 2 ماه پیش
  • میرسلیم: انصراف نداده‌ام و تا آخر در صحنه انتخابات حاضر خواهم بود قم فردا: سید مصطفی میرسلیم با انتشار یک فایل صوتی در شبکه‌های اجتماعی انصراف از رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری را تکذیب کرد.... قم فردا - 2 ماه پیش
  • «اینستاگرام» مضرترین شبکه برای جوانان انگلیس با انجام جدیدترین تحقیقات در سطح کشور انگلیس محرز شد، اینستاگرام به عنوان مضرترین رسانه اجتماعی، بیشترین کاربرد را در بین نوجوانان و جوانان سراسر جهان دارد. به گزارش فارس، بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده در سطح شهر لندن و چندین ایالت دیگر، محرز شد که اینستاگرام بدترین شبکه اج... آی تی آنالایزر - 2 ماه پیش