ژاپن صنعت مد را متحول می‌کند

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از Dailymail، لباس هوشمند شرکت زوزو به کاربر اطمینان می‌دهد لباس‌هایی که به صورت آنلاین خریداری می‌شود، کاملا اندازه فرد است. کاربران با استفاده از این لباس هوشمند می‌توانند اندازه‌های خود را آپلود کنند. زوزو یک سایت خرید لباس محبوب در ژاپن است که لباس‌ برندهای دیگر را به فروش می‌گذارد. این شرکت آینده خرده‌فروشی آنلاین مد را در خدمات سفارشی می‌بیند و به همین دلیل هم سرویسی به نام «زوزوسوت» راه‌اندازی کرده است که با استفاده از لباس هوشمند اندازه‌های کاربر را می‌گیرد. این کمپانی قصد دارد یک میلیون زوزوسوت را تا آخر ماه ژوئیه به دست مشتریان برساند. تلاش اول این کمپانی برای ارسال لباس‌های هوشمند به مشتریان به دلیل قیمت بالا و تاخیر در ارسال با شکست مواجه شد. زوزوسوت کاملا به بدن می‌چسبد و نقطه‌های بزرگ (نشانگرها) روی این لباس وجود دارد. کاربران ابتدا لباس هوشمند زوزوسوت را به تن می‌کنند و عکسی از خود می‌گیرند. آنها می‌توانند اندازه‌های خود را روی اپلیکیشن همراه زوزوسوت آپلود کنند تا مطمئن شوند لباس‌هایی که به صورت آنلاین می‌خرند کاملا اندازه آنهاست. این لباس هوشمند مجهز به سیستم تشخیص نشانگر بدن است که شامل 300 الی 400 نشانگر می‌شود در حالی که مدل قبلی دارای یک سیستم سنسور قابل‌ انعطاف بود. وقتی کاربر با یک گوشی هوشمند از این نشانگرها عکس می‌اندازد، لباس هوشمند می‌تواند اندازه‌های دقیق او را ثبت کند. مترجم: هانا حیدری

ادامه مطلب

view:3 منبع: آنا - 2 هفته پیش