احمدی بافنده: نرخ بلیت؛ شرایط مترو را شکننده‌تر کرده است

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران بر توسعه یکپارچه سیستم‌های ارتباطی و زیر ساخت‌های حمل و نقل درون شهری در جهت حرکت تهران به سمت جهانشهر هوشمند تاکید کرد و گفت: تعیین نرخ بلیت در شرایطی که ما هنوز یارانه مربوط به آن را از دولت دریافت نکرده‌ایم، شرایط را برای مترو تهران شکننده‌تر کرده است.به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از شرکت بهره برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه، محمد احمدی بافنده در اولین نمایشگاه محصولات و خدمات هوشمند که در محل دائمی نمایشگاه‌های شهرداری تهران واقع در بوستان گفتگو برپا شد، اظهار کرد: شهر هوشمند یعنی شهر شبکه‌ای و تهران بدون شبکه‌ای شدن نمی‌تواند جهانشهری با معیار‌ها و استانداردهای روز دنیا باشد. وی با بیان اینکه یکی از بایسته‌های جهانشهر هوشمند توجه به حمل و نقل شبکه‌ای و توسعه سیستم توزیع هوشمند است، تصریح کرد: اگر بخواهیم به سمت جهانشهری با مشخصه صرفه جویی در زمان و هزینه حرکت کنیم باید سرمایه گذاری اطلاعاتی را در اولویت قرار دهیم و این جز با تمرکز بر دانش و هوشمندسازی سیستم‌ها میسر نخواهد بود. مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران در ادامه بر ضرورت استفاده از مدل‌های مختلف حمل و نقل در کنار یکدیگر تاکید کرد و گفت: متاسفانه گرایش بد استفاده از حمل و نقل عمومی امروز به یکی از چالش‌های مهم کلانشهر‌ها تبدیل شده است و اگر ما به تفکیک درستی از توزیع وسایل تردد مناسب در سطح شهر‌ها دست پیدا نکنیم ترافیک و آلودگی هوا قطعا رفع نخواهد شد. وی ادامه داد: در یک شهر هوشمند حقیقی پیاده راه‌ها و استفاده از دوچرخه در تردد شهری به اندازه ساخت بزرگراه‌ها و توسعه خطوط مترو و اتوبوسرانی اهمیت دارد و اصل باید بر تردد ایمن، راحت و پاک باشد. بهره گیری مترو تهران از به‌روز‌ترین سیستم‌های ارتباطی هوشمند احمدی بافنده با تاکید براینکه ارتقا و هوشمند سازی نیاز روزانه مترو است، گفت: مترو تهران اکنون به بروز‌ترین سیستم‌های ارتباطی و کنترل هوشمند مجهز است و با افتخار می‌گویم که این مجموعه در کنار تجهیزات و نیروهای متخصص توانسته هدایت خطوط خود را با سرفاصله ۴ دقیقه و سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت با شرایط ایمن و مطلوب مدیریت کند و منصفانه نیست در شرایطی که ما بر اساس استانداردهای دنیا با کمبود نیرو بر حسب هر کیلومتر ۳ نفر مواجه هستیم با هجمه انتقاد‌ها به سوی منابع انسانی خود مواجه باشیم. مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه یادآور شد: داشتن ارزان‌ترین مترو دنیا برای ما افتخار نیست و تعیین نرخ بلیت در شرایطی که ما هنوز یارانه مربوط به آن را از دولت دریافت نکرده‌ایم، شرایط را برای مترو تهران شکننده‌تر کرده و این در حالی است که با حمایت ۲۰ هزار میلیارد تومانی دولت از تولید کنندگان خودرو برای فروش اقساطی محصولاتشان امکان ساخت ۱۰۰۰ کیلومتر مترو در تهران فراهم می‌شد و این مطمئنا اقدام موثرتری در کاهش آلودگی هوای تهران بود.

ادامه مطلب

view:41 منبع: آنا - 10 ماه پیش